
Vergoedingen voor podotherapie
De meeste zorgverzekeraars vergoeden podotherapie (gedeeltelijk) vanuit de aanvullende verzekering. De precieze vergoeding verschilt per verzekeraar en per pakket.
Wil je weten wat er voor jou geldt? Bekijk dan de polisvoorwaarden van je zorgverzekering of neem contact op met je zorgverzekeraar.
Op de website van de Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten vind je een handig overzicht van de vergoedingen: https://www.podotherapie.nl/vergoedingen/. Let op: aan dit overzicht kunnen geen rechten worden ontleend.
Vergoeding bij diabetes mellitus
Uw persoonlijke zorgprofiel is een vereiste om in aanmerking te komen voor vergoeding van uw DM-voetzorg.
Bij ‘zorgprofiel 1’ wordt alleen het jaarlijkse gerichte voetonderzoek uit de basisverzekering vergoed. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) heeft hiervoor een maximumtarief vastgesteld.
De vergoeding van het zorgprogramma zal vanaf ‘zorgprofiel 2’ worden bekostigd uit de basisverzekering. Eventuele hulpmiddelen worden vergoed vanuit uw aanvullende zorgverzekering.
Voor ‘zorgprofiel 1’ vindt, nadat het jaarlijks gericht voetonderzoek (dat onder de basisverzekering valt) heeft plaatsgevonden, vergoeding van de behandeling plaats vanuit de aanvullende verzekering. Kijk voor een compleet overzicht op https://www.podotherapie.nl/vergoedingen/. Informatie over de kosten van een zorgprogramma vindt u hier.
Wanneer de behandeling alleen persoonlijke verzorging betreft zal dit niet vanuit de basisverzekering worden vergoed.
Let op!
Staat u per 1 januari 2015 onder behandeling van een pedicure en is er geen persoonlijk behandelplan en een zorgprofiel vastgesteld door de podotherapeut? Dan zal uw behandeling niet meer worden vergoed uit de basisverzekering.
Facturen en betalen bij Podotherapie Cranendonck
In de meeste gevallen sturen wij de factuur direct naar je zorgverzekeraar. Die betaalt dan rechtstreeks aan ons.
Vergoedt je zorgverzekeraar (een deel van) de behandeling niet? Of kunnen we de factuur niet indienen bij je verzekeraar? Dan krijg je zelf een factuur voor het (resterende) bedrag.
Kun je een afspraak niet nakomen? Laat het ons dan minstens 24 uur van tevoren weten. Anders moeten we de gereserveerde tijd in rekening brengen.
Op een factuur die u van ons ontvangt zijn de betalingsvoorwaarden van MediCas van toepassing. Klik hier om die betalingsvoorwaarden te bekijken.